Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii pe acest site implica acceptarea lor de catre dumneavoastra. Afla mai multe detalii Accept

Reguli Table

Unul dintre cele mai raspandite jocuri din Romania, jocul de table este o combinatie intre noroc, inteligenta si strategie. Trebuie sa stii sa iti blochezi adversarul, sa incerci sa stii dinainte ce o sa mute. Jocul de table este un joc de inteligenta si noroc, intre doi parteneri.
Startul jocului: Cel care muta primul este cu piesele albe. Pozitia initiala a tablei este mereu aceeasi, si anume: jucatorul cu piesele albe are casa alba in coltul din dreapta sus, iar jucatorul cu piesele negre cea din dreapta jos. Scopul jucatorului alb este de a-si duce toate piesele in coltul din dreapta sus a tablei, iar scopul jucatorului negru este de a-si aduce piesele in partea din dreapta jos a tablei. Acesta este un scop intermediar, dupa cum vom explica mai jos.
Despre cum se muta: Prin conventie, de acum inainte, vom numi triunghiurile din care este formata tabla spatii. Atunci cand ii vine randul, un jucator trebuie sa dea cu zarurile (da click pe ele pentru a face acest lucru). In functie de rezultatul aruncarii zarurilor, muta piesele sala. Albul muta circular, in sensul acelor de ceasornic. Negrul muta tot circular, dar in sens invers acelor de ceasornic. Pentru fiecare numar care a iesit pe cele doua zaruri, jucatorul este obligat sa isi aleaga cate o piesa (din varful gramezii de pe un spatiu oarecare) si sa o mute atatea spatii cat este numarul de pe zar. In cazul in care zarurile indica aceeasi valoare, jucatorul va executa de patru ori valoarea indicata de zar. O mutare poate fi facuta doar daca spatiul in care se ajunge: are una sau mai multe piese care ii apartin, spatiul este liber, sau contine o singura piesa a adversarului.
Capturarea pieselor In cazul in care se muta peste un spatiu in care se afla o singura piesa a adversarului, aceasta este scoasa pe margine. O piesa de pe margine poate fi introdusa in joc numai pe spatiile din coltul/casa adversarului, si numai pe spatiile indicate de numerele de pe zaruri din momentul in care este la mutare si incearca introducerea pieselor sale de pe margine in joc. Daca acele spatii nu sunt valide (goale, sau doar cu o piesa a adversarului) atunci jucatorul isi pierde randul. Atunci cand un jucator are piese pe margine, el nu poate muta nimic altceva pana cand nu le introduce pe acestea in joc.
Faza finala a jocului: Cand unul dintre jucatori si-a dus toate piesele in casa/coltul sau, poate incepe sa le scoata. Da cu zarul, iar daca pe spatiile indicate de zar se afla piese, le poate scoate. Daca nu, el este obligat sa mute (daca este posibil), iar daca nu exista nici o mutare valida, poate scoate din piesele aflate pe spatiile mai apropiate de margine decat numarul de pe zar.
Castigatorul: Cel care reuseste sa isi scoata primul toate piesele de pe tabla, este declarat castigator.